Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google, a następnie ją poprawić?

Na wysoką, upragnioną pozycję strony internetowej trzeba sobie zapracować. Najpierw jednak trzeba wiedzieć, na jakim miejscu i na jakie frazy wyświetla się serwis w wynikach wyszukiwania. Przeczytaj poniższy wpis i poznaj tajniki sprawdzania pozycji strony w Google.

Ręczne sprawdzanie pozycji serwisu

Aby dowiedzieć się, na jakim miejscu w rezultatach wyszukiwarki znajduje się strona internetowa pod względem konkretnych fraz kluczowych, możesz wpisać konkretne zapytania do okna wyszukiwarki. W przypadku niewielkiej liczby słów kluczowych, na które pozycjonuje się serwis, będzie to dość dobra metoda. Jednak w sytuacji rozbudowanej witryny z ogromną liczbą produktów i artykułów blogowych prawdopodobnie okaże się to mało skutecznym sposobem. Tym bardziej, że często niełatwo jest przewidzieć, na jakie frazy kluczowe zacznie wyświetlać się strona.

Decydując się na ręczne sprawdzenie miejsca witryny w rezultatach wyszukiwania, trzeba pamiętać o tym, że Google personalizuje wyniki, między innymi dostosowuje je do historii przeglądania. Aby je uogólnić i zyskać wiarygodne rezultaty, trzeba wyłączyć geolokalizację oraz uruchomić tryb incognito. Jeśli chcesz poznać jak najbardziej zgodne z prawdą wyniki, skorzystaj z narzędzi do sprawdzania pozycji witryny – są one dostępne również w postaci darmowej.

Sprawdzanie pozycji strony z pomocą darmowych narzędzi

Chcąc sprawdzić miejsce strony w rezultatach wyszukiwania, możesz użyć bezpłatnych bądź częściowo darmowych narzędzi SEO. Poniżej kilka z nich:

  • Google Search Console – bezpłatne i dostępne dla posiadaczy konta Google narzędzie. Gwarantuje informacje o widoczności serwisu w wyszukiwarce oraz jego średnich pozycjach, jeśli chodzi o konkretne frazy kluczowe. Aby móc korzystać z tego narzędzia, musisz je skonfigurować z odpowiednim kodem śledzenia na swojej stronie.
  • Ahrefs – udostępnia ono darmowe narzędzia. Mimo że nie mają one pełnej funkcjonalności płatnej wersji, pozwalają na podstawową analizę SEO. Na przykład za pomocą Website Traffic Checker, wpisując adres URL swojej witryny, sprawdzisz jej pozycję. Dodatkowo, narzędzie Keyword Rank Checker umożliwia monitorowanie pozycji serwisu dla określonych fraz kluczowych.
  • Ubersuggest – jego darmowa wersja udostępnia dane dotyczące najbardziej popularnych słów kluczowych, na które witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Narzędzie pozwala także na analizę ruchu organicznego i linków zwrotnych.

Istnieją oczywiście również inne narzędzia do monitorowania miejsca serwisu w wynikach wyszukiwania. Te wymienione należą do bardziej popularnych.

Jak zdobyć lepsze miejsce strony w wyszukiwarce?

Wyższa pozycja w rezultatach wyszukiwania może stanowić nie lada wyzwanie, szczególnie w przypadku mocno konkurencyjnych fraz kluczowych. Istnieją jednak liczne strategie, które pomagają zwiększyć widoczność strony internetowej. Należą do nich takie działania jak:

Optymalizacja treści

W poprawie pozycji strony internetowej pomoże starannie opracowania treść mająca dobrze wybrane frazy kluczowe umieszczone zarówno w tekście, jak i nagłówkach. Warto podczas swoich działań uwzględnić również to, że Google preferuje witryny, które są aktualizowane i dostarczają wartościowych treści dla użytkowników. Należy więc zadbać o regularne publikowanie nowych tekstów, jednocześnie biorąc pod uwagę ich przydatność dla odbiorców.

Poprawa aspektów technicznych

Algorytmy Google faworyzują strony internetowe, które ładują się szybko oraz są responsywne, czyli wyświetlają się prawidłowo zarówno na ekranach komputerów, jak i telefonów oraz tabletów. Atrakcyjność serwisu dla wyszukiwarki zwiększysz również poprzez stosowanie meta tagów i dbałość o odpowiednią strukturę adresów URL.

Budowanie linkowania

Wiarygodność serwisu z perspektywy Google zwiększa także obecność linków prowadzących do strony. Ich pozyskiwanie obejmuje na przykład publikację w zewnętrznych serwisach artykułów zawierających linki.

Doświadczenie użytkownika

Aktualnie konkurencja w Internecie firm jest na tyle zaciekła, że na ważności zyskała choćby taka kwestia jak UX (User Experience – doświadczenie użytkownika). Strony zapewniające lepsze doświadczenie użytkownikowi podczas jego wizyty w serwisie są zazwyczaj bardziej doceniane przez algorytmy Google. Dzieje się tak choćby dlatego, że potencjalny klient nie opuszcza szybko witryny, ale pozostaje na niej przez dłuższy czas. Ponadto chętniej też wraca do serwisu.

Poprawa pozycji strony w rezultatach wyszukiwania wymaga ciągłego monitorowania, dostosowywania działań i reakcji na zmiany w algorytmach wyszukiwarki. Nie wystarczy raz wywalczyć wysokiej pozycji strony, ponieważ konkurencja wciąż działa, a Google co jakiś czas wprowadza aktualizacje dotyczące oceny jakości stron i zamieszczanych na nich treści. Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie dążenia do lepszego miejsca strony w wynikach wyszukiwania, możesz sprawdzić ofertę agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Pracujący w niej specjaliści zajmują się tworzeniem stron internetowych w Lublinie, a następnie ich dotarciem do jak największej liczby potencjalnych klientów poprzez marketingowe działania w sieci.